Firma Camu osiągnęła kolejny ambitny cel: stworzenie linii podawania dla 3200-tonowej prasy o wymiarach 1750 x 16 mm zakupionej przez Moretto of Rosà, firmę z Wenecji działającą w branży przemysłowej (zajmującą się obszarami: wytłaczania, cięcia, obróbki plastycznej na zimno i montażu).

zdjęcia: Camu

Z początkowego zaopatrywania branży sprzętu gospodarstwa domowego firma Moretto przeszła w kierunku działalności w sektorze motoryzacyjnym, poprzez produkcję sprzęgieł i komponentów o dużej gęstości (wykonywanych ze ścisłymi tolerancjami, wymagającymi – jak podkreśla prezes firmy Alfredino Moretto – wdrażania dedykowanych badań), jak również produkcję konstrukcyjnych części samochodowych.

Cel: reagować na popyt rynkowy w zakresie branży samochodów i ciężarówek

Wdrożenie zostało przeprowadzone na 3200-tonowej prasie Zani, która jest szczególnie warta uwagi ze względu na jej skalę i tonaż oraz paletową konstrukcję wymagającą bardzo niskiego poziomu ugięcia, trudnego do osiągnięcia w tej skali. Wywołuje to zapotrzebowanie rynku samochodowego i ciężarowego na linię do cięcia i prostowania taśmy zdolnej do pracy z dużymi grubościami (do 8 mm) i wytrzymującej nacisk do 600 N/mm2. Alfredino Moretto nie miał żadnych wątpliwości co do wyboru firmy Camu z Bressanvido w Wenecj: „biorąc pod uwagę jej doświadczenie i niezaprzeczalny talent w projektowaniu maszyn i udoskonalaniu ich wspólnie z klientami. Równie ważną zaletą firmy Camu jest korzystny stosunek ceny do wydajności, który został osiągnięty za pomocą wysoko standaryzowanych maszyn i jest powiązany z dużą zdolnością w zakresie optymalizacji części tych systemów, konieczną do konsekwentnego uzyskiwania rozwiązań zindywidualizowanych”.  

Ogólna charakterystyka linii Camu

Linia ta jest odpowiednia do pracy z blachami metalowymi od 250 do 1750 mm szerokości i 8 mm grubości w pełnym przekroju; różnorodnymi materiałami wytrzymującymi maksymalne ciśnienia do 600 N/mm2, o grubościach od 4 mm do 16 mm; kręgami o wadze 30 ton, średnicy 2 m; maksymalnej prędkości 40 m/min i z automatycznie regulowanym blatem. – Niezwykłą cechą jak na linię o tej wielkości, biorąc pod uwagę wyjątkowy ciężar 40-tonowego zespołu podawania, jest całkowite przesunięcie do boku prasy za pomocą napędzanych kół i torów, co pozwoli w przyszłości na wprowadzenie stołu podawczego blachy – wyjaśnia Loris Basso z Camu.

Skład linii

Linia ta składa się: z 4-segmentowego wózka załadowczego, napędzanego rozwijaka z zespołem hamulcowym, zdolnym do nawijania sterowanym falownikiem, ramienia dociskowego z napędem, rozwijaka z funkcją jazdy poprzecznej, ze stołu teleskopowego do wprowadzania początku blachy metalowej, z zespołu napędowego, prostownicy wstępnej składającej się z 2 rolek napędzających o średnicy 280 mm, prowadnicy taśmy, nożyc gilotynowych, 7 rolek prostujących przeciwbieżnych o średnicy 120 mm ruchomych równolegle w celu umożliwienia regulacji prędkości, zespołu z otwartym pilotem. Wyposażona jest również w komponenty elektryczne Siemens: PLC TIA Portal oraz Line Monitoring System w wersji 4.0. Ze względu na rygorystyczne normy, jakich wymaga branża motoryzacyjna, linia ta stanowi drogowskaz dla wszystkich producentów maszyn. W tej branży Camu nabyło solidne doświadczenie w zakresie zastosowania materiałów różnego przeznaczenia, podobnie jak w obliczaniu wymogów optymalizacyjnych. W szczególności wielką uwagę przywiązuje się do sztywności i solidności, które są fundamentalne dla prostowania bardzo grubych blach wykonanych ze stali wysokowytrzymałej. Istotne jest, aby zauważyć, że linia wymagała także wysokiego stopnia elastyczności w celu umożliwienia przejścia z cięcia do głębokiego ciągnienia w określonych ramach czasowych i z określonymi parametrami. Czasy przekazywania z prostownicy do głębokiego ciągnienia zostały znacznie skrócone, aby pozwolić na dłuższy czas prasowania, co wymagało od silników i mechaniki nadążania za tymi wymaganiami. W końcu, zakładając grubości od 4 do 16 mm, linia musiała być kompaktowa, wąska i mieć niską bezwładność, aby umożliwić regulację prędkości, czasu i przyspieszenia dla dopasowania do różnych celów. Dla Fabio Basso był to istotny i angażujący projekt. Odzwierciedla on kontynuację rozwijanych przez lata relacji z Moretto. Strategią Camu zawsze jest postrzeganie swojego klienta jako towarzysza podróży, który kawałek po kawałku dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą o trudnej branży samochodowej.

Dlaczego Camu?

Alfredino Moretto podsumowuje swój wybór: – Rynek proponuje standardowe rozwiązania, które mogą stanowić zarówno koszt, jak i korzyść. Lecz nie ma żadnych skrótów w naszym fachu i w obszarze samochodowym należy w sposób ciągły stawiać czoła nowym wyzwaniom. To z kolei oznacza znalezienie partnerów, którzy są nie tylko w stanie podążać za tobą krok po kroku przez całą drogę. Loris i Fabio są uzdolnionymi technikami z zespołem projektantów i pracowników, którzy dzielą ich sposób myślenia, co ewidentnie wynika z setek linii, które stworzyli na całym świecie. Na szczególne podkreślenie zasługuje zdolność Camu do konsekwentnego tworzenia układów odpowiednich do ich zastosowania. Zdajemy sobie sprawę, że kiedy w grę wchodzą pewne grubości, szybkie dodawanie dużej ilości materiału jest kluczowe. Camu sprawia, że jest to możliwe!

zdjęcia: Camu

W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij