Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa posiadające innowacyjny wyrób lub usługę mogą ubiegać się o środki z Programu Inteligentny Rozwój na działania proeksportowe. W najbliższym konkursie Go to Brand na firmy czekać będzie 200 mln złotych.
Środki te będą mogły być przeznaczone m.in. na pokrycie kosztów usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy, zakup i organizację powierzchni wystawienniczej, czy działania informacyjne i promocyjne projektu.
- Go to Brand otworzył przed firmami możliwość zaistnienia na nowych rynkach. Liczymy, że nowy konkurs w tym poddziałaniu pozwoli na wsparcie kolejnych przedsiębiorców i przyczyni się do zwiększenia ich obrotów handlowych. Polityka eksportowa oraz wsparcie polskich firm w celu zwiększenia ich obecności na rynkach zagranicznych zajmuje bowiem ważne miejsce w Planie na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – powiedziała wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.
Dofinansowanie obejmie udział w ogólnych programach promocji na rynkach perspektywicznych oraz 12 branżowych programach promocji, których lista została opublikowana na stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju.
Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych wyniesie:
Jednocześnie do 13 lutego br. w działaniu Go to Brand trwa konkurs na promocję polskich marek w ramach dwóch imprez targowych: targów Hannover Messe oraz wystawy Expo w Astanie.
Ogłoszenie konkursu zostało opublikowane na Portalu Funduszy Europejskich.
Źródło: Ministerstwo Rozwoju